BLOK 1 – Odlehčení krku a lehká hlava
BLOK 2 – Osvoboďte své dýchání a hlas
BLOK 3 – Osvoboďte své ruce
BLOK 4 – Zbavte se bolesti zad
DALŠÍ INFORMACE

Záměrem lekcí je pomoc rozvíjet uvědomění si sám sebe prostřednictvím pohybu. Při provádění lekcí je velmi důležité dodržovat tyto následující pokyny:

  • Udělej si dostatek času na prozkoumávání pohybů
  • Udržuj pomalé pohyby
  • Zastav a odpočiň si mezi každou pohybovou sekvencí
  • Nevynucuj pohyb silou
  • Pokud cítíš bolest, dělej méně
  • Představuj si pohyby, pokud je nemůžeš udělat

 

BLOK 1 – Odlehčení krku a lehká hlava

Náš krk drží hlavu, která váží v průměru 4,5-5 kg. S dobrou posturální organizací se může vaše hlava vyvážit na páteři bez stresu nebo úsilí. Zato se špatnou posturální organizací musí krční svaly tvrdě pracovat, aby udržely hlavu nahoře. Tyto svaly se mohou snadno stát napjatými, nadměrně používanými, bolavými a náchylným ke zranění.

Máte bolesti krku nebo ramen? Bolesti hlavy, únavu očí, úzkost nebo jiné příznaky?

Tyto lekce vám pomohou přerušit běžné návyky svalového napětí, které způsobují chronické stahy svalů krku a obličeje.

Tento program vám může pomoci:

    • Snížit napětí obličeje
    • Snížit bolest čelistí
    • Snížit únavu očí a bolesti hlavy
    • Zlepšit pohodlí krku, ramen a zad
    • Zlepšit dýchání
    • Uklidnit a uvolnit nervový systém; snížit úzkost
    • Snížit napěťové vrásky

 

    • 4_NaBoku_Ohýbání_Hlavu prostorem nesou nohy, pánev a páteř (UKÁZKA)

 

BLOK 2 – Osvoboďte své dýchání a hlas

" Dech je esencí pohybu. Dýchání je naší nejvlivnější a nejstálejší svalovou činností. V této sérii lekcí použijeme dýchání ke zlepšení pohybu a pohyb ke zlepšení dýchání! Pokud zlepšíte své dýchání, zlepší se i další aspekty vašeho života jako je hlas. Hlasový projev bude silný, sebevědomý a jasný."

Tyto lekce jsou příležitostí ke zlepšení způsobu, jakým dýcháte a jak se projevujete ve světě. Naučíte se, jak aktivovat silné spojení dechu a mozku. Zažijete jak můžete využít své dýchání k podpoře zdraví v celém svém já.

Náš dech odráží stav našeho nervového systému a každou změnu v naší činnosti. Způsob jakým dýcháme ovlivňujeme zdraví našich buněk, krevní tlak, držení těla a pohyb. Jednou z nejpřínosnějších věcí, které můžeme udělat, je vyvinout lepší dýchací návyky.

Spíše než se držet pravidel o "správném" dýchání, lekce Feldenkrais jemně připomenou vašemu mozku, že některé způsoby dýchání jsou efektivnější a pohodlnější než jiné. Tento program vám pomůže zjistit, jak může být vaše dýchání použito k regulaci nervového systému, zlepšení držení těla a přivedení do neurologicky harmonického, léčivého stavu.

Tento program vám může pomoci:

    • Navození klidného a regenerační stav
    • Silný a jasný hlasový projev
    • Zlepšení dýchacích návyků
    • Zlepšení zdraví buněk a imunitního systému
    • Zvýšení energie
    • Nižší krevní tlak
    • Lepší trávení
    • Podpora zdravého držení těla a pohybu

 

    • 1_RezonančníBox (UKÁZKA)

 

BLOK 3 – Osvoboďte své ruce, paže a ramena

Ruce nás podporují při každé činnosti. Umožňují nám vyčistit si zuby, zapnout košili, otevřít dveře, psát, krájet zeleninu, držet telefon, mýt nádobí, řídit auto. Protože jsou naše ruce tak důležité pro naše přežití, je jim věnovaná značná část neuronových spojení v našem mozku. Díky tomu jsou naše ruce pružné, obratné, schopné jemných i silných pohybů.

Aniž bychom to měli v úmyslu, máme tendenci zbytečně zatěžovat své ruce, což může způsobit bolest, napjetí, namoženost a nakonec zranění. Tyto lekce Feldenkraise jsou poskládány tak, aby terapeutickým způsobem zpřístupnily klíčová neurální spojení a zlepšily pohodlí vašich rukou, paží a ramen a podpořily uvolněný, „parasympatický stav“ v celém vašem nervovém systému.

Tato cvičení jsou snadno proveditelná, ale neurologicky hluboká. Sníží ztuhlost a zbytečnou svalovou námahu ve vašich rukou, pažích a ramenou, zlepší krevní oběh a podpoří zlepšení vaší celkové fyzické a emocionální organizace.

    • 1_Odlehčení ramen (UKÁZKA)

 

BLOK 4 – Zbavte se bolesti zad

Bolí vás často záda?
Už vám někdo řekl, že máte „vadné držení těla“?
Museli jste se kvůli tomu vzdát některých volnočasových aktivit nebo dokonce pracovních příležitostí?
Už jste vyzkoušeli úplně všechno?

Určitě víte, že bolest, stres, námaha a poranění omezují vaši svobodu pohybu.
Tyto lekce vám ukážou jak se můžete naučit pohybovat snadno, bez problémů a bez bolesti.

Na počátku každého úsilí o změnu stojí volba.
Rozhodněte se pro zdravá a nebolavá záda!

    • 1_Ohýbání_Přirozený Způsob Prodloužení Svalů (UKÁZKA)

 

DALŠ Í INFORMACE

Cena audiokurzu resp. 1 BLOKU je 1.000,00 Kč (5+1 ukázková lekce gratis).

Vstupte do nádherného světa Feldenkraisovy knihovny audiolekcí, kde vás provedu rozmanitými způsoby a možnostmi pohybu.

Pomocí Feldenkraisových lekcí si odpovíte na otázky typu:

  • Co znamená kvalita pohybu?
  • Jak si můžu udržet a dokonce zvýšit svou mobilitu?
  • Jak se pohybovat bez námahy a protahovacích cviků?
  • Jak lze bolest zmírnit nebo nechat zmizet malými, lehkými, příjemnými pohyby?
  • Jaké dělám pohyby a proč je dělám tak jak je dělám?
  • Jak se celkově mohu pohybovat lépe?

Naučíte se znovu objevovat známé pohyby, prožívat je zcela novým způsobem a dáte si čas na hledání odpovědí a ještě více otázek. Zapojíte se sami se sebou, dopřejete si čas na pohyb – protože je čas na pohyb! Nemožné se stává možným a možné se stává snadným. Obohaťte život o lepší kvalitu pohybu. Feldenkrais - jedna metoda, mnoho aplikací.

My lidé se můžeme pohybovat neuvěřitelně rozmanitými způsoby. Vše, co děláme a měníme v tomto světě, děláme prostřednictvím pohybu. A pokud je to jen něco tak malého, jako je mrknutí nebo povzdech, vždy je to pohyb. A stejně rozmanité jsou samozřejmě i oblasti aplikace metody, která se zabývá pohybovým učením a kvalitou pohybu. 

Dalo by se vlastně říci: „Feldenkrais je dobrý na všechno, co souvisí s pohybem“. A když se nad tím zamyslíte trochu pečlivěji, uvědomíte si, že vše souvisí s pohybem. Protože i když jen mluvíme, dýcháme nebo hýbeme očima, je to pohyb. Ale ve skutečnosti síla Feldenkraisovy metody nespočívá v pohybech a sekvencích pohybů – ale v tom, jak můžeme pohyb cítit a vnímat. My lidé máme silnou potřebu cítit a vnímat. V lásce, v jídle, ve sportu, v práci, ve všem, co souvisí se zkušenostmi, cvičením a životem. Přesně v tom nám Feldenkraisova metoda pomáhá se zlepšovat. V cítění a vnímání. Pak také v poznávání, myšlení a pohybu ... a dokonce i v pojmenovávání - protože kde bychom na tomto světě byli, kdybychom nedokázali věci vyjádřit slovy?

CzechEnglishGerman